გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა




გაკვეთილის მთავარი თემა


სინათლე
სწავლების საფეხური

II-საფეხური,    IX-კლასი

მოსწავლეთა პროფილი

7 სსმ არარის

გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
გაკვეთილის  დასრულების შემდეგ მოსწავლეები შეძლბენ განასხვავონ ხელოვნური და ბუნებრივი სინათლის წყაროები,ასევე გაიგებენ  რომ  სინათლე მიაღწევს ორ გარემოს გამყოფსაზღვარს,მისი ნაწილი ბრუნდება იმავე გარემოში ანუაირეკლება,ნაწილი შთაინთქმება,ხოლო თუ გარემო გამჭირვალეამაშინ სინათლის ნაწილი მეორე გარემოში გადადის იცლისმიმართულებას,ანუ გარდატყდება.

გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
)დაკვირვების,აღწერის,კომუნიკაციის,განჭვრეტის,ცოდნისგამოყენების განვითარება
)სინათლის წრფივი გავცელების კანონის დადგენა
წინასწარი ცოდნა
სინათლის წყაროები

შეფასების საგანი და პროცედურები

მოსწავლე იკვლევს სინათლის გავცელებას ერთგვაროვან დაარა ერთგვაროვან გარემოში,ჩრდილის წარმოქმნა


სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
სახელმძღვანელო .გედენიდზე .ლაზარაშვილი
              ფიზიკა IX-კლასი
  დაფა,ცარცი,კომპიუტერი,ეკრანი პროექტორი
  ექსპერიმენტისთვის ბურთულა,სხვადასხვა ზომის სინათლისწყარო


გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
I-აქტივობა.საშინაო ცდის ანალიზი 10-წუთი
პირველი ცდა მოსწავლეებს უნდა დაეფიქსირებინა,რომთვალების წინ,რვეულის აფარებისას და თვალების დახუჭვისასსაგნებს ვერ ხედავენ
     მეორე ცდის ჩატარების შემდეგ უნდა დაეფიქსირებინათ რომსინათლის ან ნათურის ანთებისას იმ სხეულებს ხედავენუკვეთ,რომლებიც უკეთ ნათთება,იმ  სხეულებს კი,რომლებიცსხვა სხეულების ჩდილში მოექცნენ,უფრო ცუდად ჩანან.
     მოსწავლეებს ამ ცდების საფუძველზე გაეკეთებინათდასკვნა,რომლებიც იმ სხეულებს ვხედავთ რომლებსაც არაფერიეფაერება,ანუ მათ რომელთაგან გამოსული სინათლე ჩვენსთვალში შედის... სხეულები სინათლეს ირეკლავენ.
                                      ვსვამ შეკითხვას
   ასე რომ არ ყოფილიყო ,რომელ სხეულებს დავინახავდით?
 პასუხი:სხეულები სინათლეს რომ არ ირეკლავდენ მაშინთვალში მხო,ლოდ სინათლის წყაროდან წამოსული სინათლეშევიდოდა და მას დავინახავდი.
              II-აქტივობა.კონკრეტული პრობლემების გადაჭრა12-წუთი
 შესაძლებლად მიგაჩნიათ თუ არა რომ სხეულები ისეგანვალაგოთ რომ ჩდილი არ წარმოიქმნას
 ვუსმენ პასუხებს და შესაბამისად ვუტარებ ცდას.
   ჩრდილი შეიძლება ვერ მივიღოთ საგნიდან ეკრანისდაშორებით ან სინათლის წყაროს მიახლოვებით საგანთან.
     მოსწავლეებს ვუხსნი გეომეტრიული ოპტიკის რამდენიმეგანმარტებას.როდესაც სინათლე მიაღწევს ორ გარემოს გამყოფსაზღვარს,მისი ნაწილი ბრუნდება იმავე გარემოში ანუაირეკლება,ნაწილი შთაინთქმება,ხოლო თუ გარემო გამჭირვალეამაშინ სინათლის ნაწილი მეორე გარემოში გადადის იცლისმიმართულებას,ანუ გარდატყდება.

Комментариев нет:

Отправить комментарий